Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Sportieve en gezonde school

Sportieve school

Iedere leerling krijgt gemiddeld drie uur per week sport. Samen met de Helmondse organisatie Jeugd in Beweging Brengen (JIBB) bieden wij een gevarieerd aanbod, van judo tot breakdance en van kickboksen tot basketbal. Onze sportlessen zijn gericht op persoonlijke ontwikkeling, sporten in een team, spelregels hanteren en sportief gedrag. We sluiten aan bij sportverenigingen in de regio, zodat leerlingen de sport van hun keuze in hun vrije tijd kunnen blijven beoefenen.

Gezonde, rookvrije school

Wij zijn vanaf 1 augustus 2014 een rookvrije school. In en rondom de school mag niet gerookt worden. Zo willen wij bijdragen aan een goede gezondheid van onze leerlingen.