Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Praktijklessen

De Korenaer Helmond besteedt veel aandacht aan praktijklessen, of een leerling nu uitstroomt naar vervolgonderwijs of naar arbeid.

Onderbouw

Iedere leerling krijgt in de onderbouw Algemene techniek : de basis voor alle techniekvakken op onze school. Kennismaken met materialen en technische vaardigheden: dat komt allemaal langs. Onze aanpak en methode zorgen ervoor dat iedere leerling opdrachten zelfstandig kan doen. Ook lessen Consumptieve technieken zijn vast onderdeel van het onderbouwprogramma. Diverse technieken komen aan bod (snijden, bereiden, etc). In de onderbouw staat zelfredzaamheid centraal.

Bovenbouw

Voor het uitstroomprofiel arbeid werken we samen met de Jobfactory in Helmond. Hier focussen we op de ontwikkeling van persoonlijke en werknemersvaardigheden. Denk aan leren samenwerken en afspraken nakomen. Bekijk onderstaande video over onze samenwerking met de Jobfactory.